Ce inseamna o vopsire de calitate
In calitate de posesor de autoturim, nu trebuie sa te lasi in totalitate pe mana specialistilor atunci cand vine vorba de vopsirea caroseriei masinii pe care o detii. Pentru a te asigura ca totul se face la cele mai inalte standarde, este bine sa intrebi despre cum va decurge procesul de vopsire si care sunt pasii de pregatire ai masinii. Cum te asiguri ca tot ce vei auzi este intradevar un proces corect si de calitate? Aici intervine dorinta ta de a stii mai multe, pentru a fi sigur ca primesti serviciile pentru care esti pregatit sa platesti. In acelasi timp te asiguri ca ai ales specialisti de incredere, care iti vor oferi rezultatul asteptat. Asadar, iata care sunt pasii pentru o vopsire de calitate si de durata:
• Fiecare parte a caroseriei trebuie demontata si curatata
Unul din rolurile principale ale vopsirii este sa dea o viata noua masinii. Asta inseamna curatarea oricarei urme de rugina de pe caroserie si indreptarea defectelor, in cazul in care acestea exista. De vreme ce cadrul poate fi vopsit pe vehicul, atata timp cat se protejeaza celelate parti ale masinii, partile mobile trebuie demontate si tratate corespunzator. Fiercare colt si muchie a caroseriei, fie ca e in afara sau inauntru trebuie vopsita in acelasi mod.
• Se foloseste sablarea pentru indepartarea vopselii vechi
O vopsire de calitate inseamna, in primul rand, indepartarea stratului vechi de vopsea. Daca acest pas se sare, noul strat de vopsea nu va dura. El va fisura si se va coji pe masura ce defectele din vechiul strat de vopsea se agraveaza. Asadar acest pas este deosebit de important in procesul de vopsire. Toata vopseaua veche trebuie curatata si caroseria remediata in functie starea ei.
• Stergerea partilor de caroserie cu solventi pentru indepartarea impuritatilor
Curatarea vopselei vechi nu este suficienta pentru asigurarea unei aderente bune ale noi vopsele. Dupa sablare, toate partile caroseriei trebuie sterse cu solventi adecvanti pentru degresare si indepartarea impuritatilor. Practic, partile de caroserie trebuie aduse la stadiul din fabrica, pentru ca doar asa vopseaua aplicata nou se va aseza in mod uniform si va rezista un timp cat mai indelungat.
• Aplicarea unui primer
Inainte de aplicarea primului strat de vopsea este necesar ca suprafetele sa fie pregatite corespunzator. Asta presupune folosirea unui primer, ce are ca scop marirea aderentei noului strat de vopsea la caroserie. Fara primer, rezultatul final va fi departe de cel dorit, iar vopsirea nu va avea durabilitate in timp. Bineinteles, alegerea primerului potrivit trebuie facuta cu grija. Este ca atunci cand pregatesti peretii pentru un nou strat de zugraveala.
• Sablarea pentru netezirea suprafetelor
Pentru un rezultat premium, o sablare mai fina trebuie facuta dupa ce primer-ul a fost aplicat si s-a uscat complet. Astfel orice suprafata neregulata sau surplus de material vor fi indepartate, iar caroseria va iesi neteda si impecabila.
• Aplicarea a 3-4 straturi de vopsea
In functie de tipul de vopsea selectat si de puterea de acoperire, va fi nevoie de mai mult decat un strat sau doua de vopsea pentru obtinerea rezultatului dorit. Asadar, sa nu credeti ca se face risipa de material sau ca specialistul incearca sa va taxeze prin aplicarea mai multor straturi de vopsea. Este recomandat, pentru un rezultat durabil si de calitate, sa se aplice 3 sau chiar 4 straturi de vopsea. Fiecare strat de vopsea trebuie lasat sa se usuce in conditii optime.
• Aplicarea lacului final
Pentru sporirea rezistentei in timp a vopselei si pentru oferirea unui aspect vizual placut, procesul de vopsire de incheie cu aplicarea unui strat de lac. Lacul va proteja vopseaua impotriva intemperiilor si va face masina mai aspectuoasa si mai usor de curatat si intretinut.
CONTACT
Bd. Timisoara, nr. 177, Sector 6, Bucuresti
+40376448402