Tendinte in evolutia pietei auto

Tendintele majore determinate de impactul tot mai puternic al social media si de initiativele structurale guvernamentale conduc la modificari in domeniul auto si impun schimbari in randul producatorilor de automobile, ai furnizorilor si ai distribuitorilor. Capacitatea de inovatie si flexibilitate sunt elemente cheie.

Guvernele militeaza pentru un transport mai sigur si mai ecologic si pun accent pe conservarea resurselor, compatibilitatea cu mediul si siguranta. Producatorii de echipamente auto originale construiesc o gama variata de automobile ecologice si sigure si vehicule cu emisii zero. Pentru clienti, se impun sanctiuni care constau in taxe pentru drumurile congestionate, dar si stimulente precum rabatul comercial pentru diminuarea costurilor vehiculelor cu emisii zero.

Producatorii de echipamente originale se adapteaza nevoilor de mobilitate ale consumatorilor din tarile dezvoltate si in curs de dezvoltare. Urbanizarea continua determina consumatorii sa caute alternative de detinere a unui automobil, iar pe cei din tarile dezvoltate sa achizitioneze mai multe masini.

Companiile de car-sharing si servicii de mobilitate integrate devin populare in economiile dezvoltate. Pe pietele emergente, oamenii sunt nevoiti sa isi achizitioneze masini pentru asigurarea transportului, insa dezvoltarea infrastructurii nu este in ton cu cererea. De aceea, companiile vor fi nevoite sa ofere servicii variate si sa aiba o prezenta mare pe toate segmentele de autoturisme.

Vor aparea noi companii pe piata auto ca urmare a progreselor tehnologice si a unor noi nevoi ale consumatorilor. Companiile non-auto ofera servicii precum cele de car-sharing, mobilitate integrata, utilizare pe baza de asigurare “black-box” stabilind taxele pe baza monitorizarii in timp real a performantei in trafic, integrarea automobilelor electrice si sistemelor auto de divertisment avansate. Evolutia acestor tipuri de business conduce la aparitia unor noi companii si la crearea unor domenii suplimentare pentru producatorii de echipamente auto originale.

Amploarea pe care o ia social media conduce la redefinerea marketingului in domeniul auto. Consumatorii au informatii disponibile inainte de achizitionarea unui autoturism datorita retelelor sociale unde pot beneficia de feedback necenzurat si de opiniile altor consumatori. Deciziile de cumparare sunt influentate de alti consumatori, de site-uri sau blog-uri si articole de stiri care nu pot fi controlate de companiile din industria auto. Retelele sociale au ajutat si la consolidarea relatiilor dintre companii si consumatori, companiile folosind acest lucru pentru a introduce pe piata noi produse.

Inovatiile tehnologice genereaza schimbari din partea producatorilor de echipamente auto originale si ai furnizorilor care au colaborari stranse cu companii din domeniul tehnologic si al telecomunicatiilor. Acestia stabilesc noi standarde pentru tehnologiile in curs de dezvoltare, precum protocoalele commune de conectivitate integrate care echipeaza vehiculele si dezvoltarea unei infrastructuri unitare de incarcare a bateriilor masinilor electrice. Producatorii de echipamente auto originale sunt dispusi sa imparta platforme comune cu competitorii lor si sa se concentreze pe o productie flexibila pentru a scadea costurile cercetarii si dezvoltarii, precum si riscurile si timpul de realizare a produselor.

Companiile care produc echipamente auto originale sunt in cautare de crestere sustenabila si profitabila, nu se mai axeaza doar pe volume. Cele din pietele emergente efectueaza achizitii in pietele din tarile lor sau in tarile dezvoltate pentru construirea unor marci globale.

In plus, companiile producatoare de echipamente auto creeaza strategii operationale radicale pentru a face fata riscurilor care apar ca urmare a globalizarii. Exista decalaje intre cerere si oferta, materiile prime au preturi volatile, politicile de reglementare se afla in schimbare, iar tarile dezvoltate nu au suficient personal calificat.

Pentru Romania, se estimeaza ca in 2016 vanzarile de masini noi vor creste cu 10% datorita noului program Rabla, iar productia de masini va ajunge la 400.000 de unitati. Ford va avea un al doilea model la Craiova incepand cu anul 2017. Productia de componente auto va continua cresterea sustinuta prin ajutoare de stat acordate companiilor straine. In ceea ce priveste autoturismele second-hand, inmatricularile vor creste, in special pe segmentul inferior de pret.