Cele mai frecvente cauze care duc la supraincalzirea motorului masinii

Functionarea defectuoasa a componentelor masinii este un scenariu nedorit de nimeni. Daca unele probleme ale masinii pot fi remediate rapid si fara costuri mari, altele pot fi consumatoare de timp si de resurse financiare consistente.

Una dintre problemele cele mai neplacute este functionarea anormala a motorului sau chiar defectarea acestuia. Unul dintre simptomele cele mai intalnite pentru un motor pe cale sa cedeze este supraincalzirea. In cazul in care sesizati ca acul de la indicatorul de temperatura de la bordul masinii se afla in partea rosie si lumina de avertizare se aprinde, opriti masina pentru a inlatura riscul avarierii acesteia.

Atunci cand temperatura motorului urca la peste 115 grade Celsius, pot aparea probleme la nivelul motorului, semnalele de alarma fiind prezenta aburului, avertismentele din bordul masinii sau cresterea temperaturii unor componente.

Motoarele sunt prevazute cu sisteme de racire care elimina caldura cu ajutorul unui radiator. Racirea se face cu ajutorul lichidului de racire, cunoscut sub numele de antigel. Sistemul de racire contine o pompa de apa, un termostat, un ventilator, un radiator, furtunuri si motorul masinii.

Supraincalzirea motorului apare, de cele mai multe ori, din cauza modului in care lichidul de racire circula. Daca apar scurgeri la nivelul sistemului de racire, nivelul lichidului scade, lichidul este inlocuit cu aer, ducand la blocaje ermetice si la oprirea circulatiei sistemului de racire si, implicit, la supraincalzirea lui.

Blocajele la nivelul sistemului de racire duc la supraincalzirea motorului si pot fi cauzate de depozite minerale care blocheaza radiatorului sau de corpi straini care au patruns in interiorul sistemului de racire.

Pompa de apa din cadrul sistemului de racire are rolul de asigura circulatia lichidului de racire. In cazul in care rulmentul sau rotorul acesteia se defecteaza, motorul se va supraincalzi din cauza functionarii defectuoase a intregului sistem.

Daca temperaturile exterioare sunt sub 0 grade Celsius, iar lichidul de racire nu este suficient de concentrat, pot aparea blocaje din cauza coagularii acestuia in interiorul sistemului de racire. In cazul in care antigelul ingheata, daunele pot fi majore.

Uleiul motorului are un rol cheie pentru lubrifierea componentelor interne ale acestuia si pentru evitarea frictiunii care duce la cresterea temperaturii motorului.

In functie de cauzele supraincalzirii, specialistii din service vor inlocui pompa de apa, antigelul, termostatul, uleiul de motor, furtunele de circulatie sau pot remedia defectiunile radiatorului daca acesta nu necesita inlocuire.

Pentru a preintampina supraincalzirea motorului, se recomanda inlocuirea lichidului de racire si a uleiului de motor conform specificatiilor producatorului auto, precum si remedierea rapida a avariilor aparute la nivelul sistemului de racire.