Ce trebuie sa stii despre reconditionarea unui autovehicul

 

Reconditionarea unui autoturism este un proces complex, care necesita multa atentie si dedicare. In cazul modelelor mai vechi, poate fi necesara consultarea cartilor si a planselor tehnice, a cataloagelor de piese si a fotografiilor. Modelele auto scoase din fabricatie de cel putin 30 de ani intra in categoria modelelor de epoca.

Prima etapa din procesul de reconditionare a unui autovehicul consta in dezasamblarea acestuia si inventarierea fiecarui element, urmata de gasirea pieselor si a materialelor necesare pentru reconditionare. In functie de stadiul in care se afla autovehiculul, pot fi necesare interventii la toate nivelurile: caroserie, mecanica, instalatie electrica, tapiterie. Pot exista zone care se vor reconditiona sau zone care se vor reproduce. In cazul in care piesele de schimb nu se gasesc, acestea pot fi reproduse.

Reconditionarea caroseriei implica sablarea si tratarea acesteia cu substante care inlatura rugina si completarea ornamentelor si a barelor de protectie astfel incat acestea sa fie readuse la forma initiala prin refacerea acoperirii metalice prin cromare sau nichelare.

Pot exista elemente ale masinii foarte corodate sau deformate, care trebuie inlaturate si reproduse ulterior. Imperfectiunile sunt eliminate prin cositorie. Dupa aceasta etapa, se efectueaza prelucrari mecanice si un premontaj pentru a verifica imbinarile elementelor – usi, capota, trapa de ventilatie, spoilere etc.

Ulterior, caroseria este vopsita in nuanta stabilita impreuna cu posesorul autovehiculului, folosind substante speciale pentru fiecare zona, inclusiv pentru zonele de imbinare. Procesul de vopsire include vopsirea in straturi succesive pentru a proteja caroseria si a asigura rezistenta lucrarii in timp.

Din punct de vedere mecanic, se urmareste gradul de uzura al pieselor, inlocuindu-se garniturile si piesele care nu sunt in stare buna. Dupa aceea, se curata motorul, se greseaza si se asambleaza.

In urma procesului de sablare, jantele sunt pregatite adecvat, vopsite cu mai multe tipuri de vopsea, echipate cu anvelope si echilibrate. Dupa ce toate elementele sunt in stare buna, se parcurge etapa de montaj.

Verificarea si refacerea instalatiei electrice include inlocuirea circuitului de conductor si verificarea elementelor – alternator, electromotor, motoare ale stergatoarelor de parbriz, ventilator, dinam, dinamostarter, claxon, contact, sonde, intrerupatoare, cutie de siguranta, faruri, stopuri, semnalizatoare, delcou, bobina de inductie etc.

Exista cazuri in care este necesara montarea de repere noi precum platina, capac, bujii, condensator etc. Modelele auto pot fi adaptate astfel incat sa fie prevazute cu sisteme de alarma si inchidere centralizata.

Reconditionarea interiorului unui autovehicul implica refacerea tapiteriei pentru scaune, banchete, usi, plafon, mocheta, bord, manere. Materialele pot varia de la piele, vinilin, material textil sau diverse combinatii ale acestora.

O alta etapa o reprezinta verificarea cablurilor de actionare a socului, a pilotului automat, cele de deschidere a capotei si de kilometraj pentru a analiza daca este necesara inlocuirea lor.

Una dintre lucrarile recente de reconditionare si revopsire a fost  efectuata de specialistii Top Lac Auto Service pentru un model Ford Mustang, din 1966 si a inclus operatiuni complexe:

  • Indepartarea partilor corodate prin sablare;
  • Indreptarea suprafetei deformate prin chituire;
  • Aplicarea de sprit-filler si slefuire;
  • Aplicarea de filler si slefuire;
  • Pregatirea autoturismului pentru vopsire;
  • Vopsirea propriu-zisa.

Top Lac Auto Service ofera o gama complexa de servicii: vopsitorie, tinichigerie, detailing, tractari, ITP, consiliere in caz de daune auto, reparatii pe CASCO si RCA.

Trimite articolul: