Ce componente se defecteaza daca nu utilizezi masina o perioada mai mare

O masina neutilizata o perioada mare de timp poate dezvolta probleme pentru unele componente. Am creat o lista cu piesele care sunt cel mai predispuse la defectiuni in astfel de cazuri.

Sistemul de aer conditionat este primul care cedeaza din cauza ca garniturile de cauciuc nelubrifiate o perioada mai mare de timp se pot fisura cu usurinta din cauza modificarilor de temperatura, iar freonul se scurge din instalatie. De aceea, utilizarea sistemului de aer conditionat este recomandabila indiferent de sezon.

O masina care sta nemiscata un timp indelungat isi va diminua presiunea din anvelope si acestea isi vor schimba forma, devenind neuniforme. La pornire, chiar daca rotile sunt umflate, se va resimti o trepidatie la nivelul volanului.

Garniturile din cauciuc sunt predispuse la fisuri, in special daca nu sunt lubrifiate cu ulei pe interior sau daca masina este expusa la soare puternic sau la temperaturi negative iarna. Pe lista garniturilor care vor trebui inlocuite sunt cele de la baia de ulei, capacul de tacheti, pompa de apa, sistemul de prindere a furtunului de antigel.

O alta problema frecvent intalnita la masinile care stationeaza un timp indelungat este defectarea pompei de apa. Sistemul de racire acumuleaza depuneri si reziduuri care se intaresc in timp si blocheaza pompa de apa. In unele situatii, pompa de apa poate rugini.

Din cauza dimensiunii sale mici, termostatul este predispus la defectiuni. Prin el circula antigelul, si, in cazul in care exista reziduuri, acestea se pot bloca cu usurinta pe traseu. De asemenea, daca masina ramane fara antigel, termostatul se blocheaza imediat. In cazul in care se blocheaza pe pozitia deschisa, masina va circula, insa temperatura de functionare a motorului nu se va incadra in parametrii normali, ducand la un consum mare de carburant, iar in cazul in care se blocheaza pe pozitia inchisa, exista riscul de a avaria motorul.

Discurile de frana pot rugini, si, uneori, se sudeaza de placute si de etrier, devenind ovalizate sau crapand, de aceea, cand masina va porni de pe loc se vor auzi niste zgomote sub forma unor pocnituri. Cand o masina se afla in miscare, discurile se curata si se uniformizeaza.

Din cauza schimbarilor de temperatura, unele contacte se pot oxida si nu vor mai functiona corespunzator. Componentele electrice trebuie sa se incalzeasca periodic pentru a functiona normal. Nefolosite un timp mai mare, acestea se vor defecta.

Instalatia de racire si cea de alimentare sunt afectate daca masina nu este folosita o perioada mai mare. Injectoarele si piesele auto responsabile de buna functionare a carburantului sunt afectate de depuneri solidificate care blocheaza traseul combustibilului sau, in caz de temperaturi negative, combustibilul poate ingheta, iar traseul va fi afectat. De aceea, se recomanda pornirea motorului chiar si atunci cand se circula putin pentru ca presiunea de la pompa curata injectoarele.

Etrierele sunt predispuse la aparitia ruginei daca masina nu este folosita mai mult timp. Pistoanele care imping inapoi placutele dupa franare se blocheaza in timp din cauza umezelii care patrunde in burduf, iar masina ramane practic fara frane.

Daca obisnuiti sa uitati frana de mana trasa si masina stationeaza o perioada mare de timp, arcurile ruginesc si raman intinse, blocand astfel placutele de disc. Arcurile se vor slabi, iar, in timp, frana de mana nu va mai functiona corespunzator. Daca intentionati sa lasati masina nefolosita o perioada mai mare sau daca temperaturile sunt foarte scazute, este bine sa nu trageti frana de mana pentru a evita blocarea ei.